#MamNaToPapier – akcja zachęcająca do zrezygnowania z foliówek na bazarach

Większość z was zapewne dobrze wie o tym, że warto jest eliminować jednorazowy plastik ze swojego życia. Nie trzeba pakować każdego jabłka czy banana w osobną reklamówkę, którą często wyrzuca się zaraz po przyjściu do domu. Jednak czasem ciężko jest wdrożyć dobre przyzwyczajenia – zwłaszcza na bazarach, gdzie nierzadko sami sprzedawcy umieszczają nasze zakupy w niezliczonych ilościach foliówek.

Akcja #MamNaToPapier, która rozpoczęła się właśnie na warszawskiej Hali Mirowskiej może pomóc w ograniczeniu zużycia jednorazowych reklamówek.

Za inicjatywą stoi stowarzyszenie Miasto Jest Nasze. Organizacja tłumaczy, że każdego roku na polskie wysypiska trafia aż 55 tys. ton foliówek, tymczasem niezwykle łatwo jest z nich zrezygnować. W ramach akcji #MamNaToPapier część kupców na Hali Mirowskiej wprowadziła papierowe opakowania na oferowane produkty. W akcji wzięło już udział kilkanaście straganów, a liczba stale się powiększa.

A więc jeśli podczas zakupów na Hali Mirowskiej zobaczycie stragan oznaczony logo#MamNaToPapier, wystarczy, że poprosicie sprzedawcę o to, aby zapakował wasze zakupy w papierową torbę, a nie foliówkę.

Źródło: fpiec.pl

Udostępnij:

Autor: Redakcja onOZE