Unilever chce ograniczyć swoje zużycie plastiku o połowę do 2025 roku

Firma Unilever świadoma jest faktu, że wiele produktów, które zanieczyszczają dziś środowisko naturalne, opatrzonych jest jej logo.

Firma Unilever, do której należy ponad 400 marek na całym świecie, m.in. Knorr, Lipton, Domestos, Cif, Dove czy Timotei, ogłosiła właśnie ambitny plan – do 2025 roku chce ograniczyć swe zużycie plastiku aż o połowę. To naprawdę dużo, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że Unilever zużywa obecnie aż 700 tys. ton plastiku rocznie. – Uważamy, że musimy zmniejszyć liczbę używanych plastikowych opakowań – mówi Matt Demorais, który kieruje działaniami Unilevera na rzecz ekologicznych opakowań. Oczywiście w przypadku tak dużej firmy tego rodzaju zmiany należy wprowadzać stopniowo. Docelowo do 2025 roku firma zmniejszy zużycie jednorazowych plastikowych opakowań o 100 tys. ton rocznie.

Opakowania z tworzyw sztucznych pochodzących z recyclingu będą z kolei stanowić 25 proc. wszystkich opakowań produkowanych przez firmę.

Te z kolei mają się nadawać w całości do ponownego wykorzystania, recyclingu lub kompostowania – w zależności od wykorzystanego materiału.

Pojawi się więc możliwość ponownego napełniania opakowań – tego lata automaty na środki czystości marek należących do koncernu pojawiły się w Wietnamie. Klienci mogli więc uzupełniać butelki, które w przeciwnym wypadku zwyczajnie by wyrzucili. Z tego samego powodu w Wielkiej Brytanii pojawiły się ostatnio wkłady do spray’ów do czyszczenia.

W przyszłości natomiast oferta firmy rozszerzy się o więcej koncentratów.

– Odpowiadamy za produkowany przez nas plastik, dlatego dążąc do gospodarki obiegu zamkniętego, jesteśmy zobowiązani do zbierania większych ilości niż produkujemy. To trudne, ale i ekscytujące zadanie, które pomoże w zwiększeniu popytu na tworzywa sztuczne pochodzące z recyclingu – mówi Alan Jope, CEO Unilevera. Jope świadom jest faktu, że znaczna część plastikowych śmieci trafiających do środowiska naturalnego opatrzona jest logo Unilever i mówi o tym w filmie promującym ekologiczną inicjatywę marki.

Źródło: fpiec.pl

Udostępnij:

Autor: Redakcja onOZE