UBER ŁĄCZY SIĘ RENAULT I NISSANEM, ABY ZAPROPONOWAĆ KLIENTOM W EUROPIE JAZDĘ SAMOCHODAMI ELEKTRYCZNYMI

– Renault, Nissan i Uber analizują wspólne rozwiązania, które mają być wprowadzone w strategicznych krajach europejskich

– Chodzi o przekonanie szerokiej publiczności do samochodów elektrycznych i rozwój infrastruktury ładowania dla kierowców Ubera

PARYŻ, Francja (8 września 2020) – Firmy Renault i Nissan, współpracujące w ramach Aliansu, podpisały list intencyjny z Uberem (Memorandum of Understanding). Porozumienie ma pozwolić Uberowi na elektryfikację floty samochodów obsługujących platformę. W ramach partnerskiej współpracy firmy chcą opracować przystępną ofertę w 100% elektrycznych samochodów dla kierowców Ubera na rynkach europejskich, w szczególności w Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii i Portugalii. Współpraca została nawiązana po udanym projekcie zrealizowanym przez Nissana i Ubera w Wielkiej Brytanii.

Podpisany właśnie list intencyjny wpisuje się w cel Ubera, który chce zostać platformą oferującą zeroemisyjne przejazdy. Do 2025 roku połowa długości tras zrealizowanych przez platformę Uber w siedmiu europejskich stolicach (Amsterdam, Berlin, Bruksela, Lizbona, Londyn, Madryt i Paryż) ma być obsłużona przez w 100% elektryczne samochody. Jeszcze przed końcem 2021 roku użytkownicy będą mogli jeździć samochodami zeroemisyjnymi w miastach, które generują 80% działalności Ubera w Europie.

W ramach porozumienia Renault, Nissan i Uber opracują rozwiązania pozwalające na szybsze przekonanie użytkowników do samochodów w 100% elektrycznych, a także na rozwój ekosystemu przeznaczonego dla samochodów elektrycznych w europejskich miastach. W tym celu mają zamiar:

–          Przygotować specjalną ofertę dla kierowców korzystających z aplikacji Ubera na samochody w 100% elektryczne Renault i Nissana: Renault ZOE i Nissana LEAF, jak również na przyszłe samochody elektryczne obu marek.

–          Projekt realizowany w Wielkiej Brytanii poszerzyć o Francję jeszcze w 2020 roku, a w przyszłości o Holandię, Portugalię i inne rynki.

–          Realizować wspólne działania marketingowe i edukacyjne w celu promowania oferty i zalet samochodów w 100% elektrycznych, zwłaszcza poprzez jazdy próbne dla kierowców Ubera.

Porozumienie z Uberem świadczy o naszym potencjale pozyskiwania nowych klientów i wspierania klientów biznesowych w przechodzeniu na nowe rodzaje napędu. Dziś możemy wykorzystać naszą konkurencyjną przewagę – atrakcyjną ofertę samochodów elektrycznych, która przyczynia się do rozwoju samochodów elektrycznych na wielką skalę. Do tego należy dodać ścisłą współpracę z lokalnymi władzami, którym od wielu lat proponujemy rozwiązania w odpowiedzi na coraz większe wyzwania, którym muszą stawić czoła miasta w zakresie transportu, dekarbonizacji i jakości powietrza. W ramach współpracy łączymy siły, by przyspieszyć ten proces” – powiedział Gilles Normand, wiceprezes Grupy Renault ds. samochodów elektrycznych i usług związanych z mobilnością.

Jordi Vila, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe, dodał: „Dzięki dziesięcioletniemu doświadczeniu z Nissanem LEAF wiemy, że ludzie lubią prowadzić samochody elektryczne. Przejście na samochody elektryczne może być dla kierowców źródłem oszczędności i jednocześnie pomóc w ambitnych planach zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza w dużych miastach. Współpraca z Uberem w Wielkiej Brytanii zwiększyła popularność i akceptację samochodów elektrycznych. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój tej inicjatywy w Europie”.

###

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 16 000 osób w lokalnych ośrodkach projektowo-rozwojowych, produkcji, logistyce oraz sprzedaży i marketingu. W 2019 roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano łącznie około 465 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz elektrycznego Nissana LEAF. Dążąc do osiągnięcia celu, jakim jest zerowa emisja zanieczyszczeń i zerowa liczba ofiar śmiertelnych na drogach, Nissan jest liderem w tej dziedzinie dzięki swojej wizji inteligentnej mobilności. Wyznacza ona kierunek prac firmy nad nowymi produktami i technologiami. Najważniejsze decyzje firmy dotyczące napędu pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem są podejmowane z uwzględnieniem kompleksowego podejścia do mobilności.

nissan-global.com. Zapraszamy także na nasze konta w serwisach Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn oraz do oglądania najnowszych materiałów wideo na YouTube.

Udostępnij:

Autor: Redakcja onoze