Priorytet – środowisko

Strategia Pfeifer & Langen Polska S.A. zakłada zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne. Bowiem takiego prowadzenia produkcji coraz mocniej wymagają konsumenci cukru. Firma planuje przeznaczyć znaczne środki na inwestycje wzmacniające zrównoważony rozwój.

  • Dzięki poprawie efektywności energetycznej Pfeifer & Langen Polska S.A. chce zmniejszyć zużycie energii o połowę. Dzięki temu emisja CO2 spadnie o 200 tys. ton rocznie.
  • We wszystkich zakładach Pfeifer & Langen Polska S.A. będą prowadzone inwestycje zmniejszające wpływ na środowisko naturalne, a zasadnicza modernizacja jest planowana w Miejskiej Górce.

Konsumenci oczekują, że proces produkcji cukru – od buraka do torebki – będzie miał możliwie najmniejszy wpływ na środowisko. – Zdajemy sobie sprawę, że jako przemysł spożywczy korzystamy z przyrody. Dlatego zależy nam, żeby pozostawić ją w takim samym stanie naszym dzieciom i wnukom – mówi Roman Kubiak, prezes Pfeifer & Langen Polska S.A.

Środowisko – najważniejsze zadanie

Stąd kolejne inwestycje Pfeifer & Langen Polska S.A., dzięki którym we wszystkich zakładach drastycznie zmniejszone zostanie zużycie energii cieplnej i elektrycznej. W cukrowniach zainstalowane zostaną nowe dużo bardziej wydajne stacje wyparne (urządzenia do zagęszczania soku z buraków używane w procesie produkcji cukru), a wiele innych urządzeń będzie wymienianych na bardziej energooszczędne. Dzięki inwestycjom w efektywność energetyczną emisja CO2 ma zmniejszyć się o 200 tys. ton. W dalszej perspektywie P&L chce odejść od węgla na rzecz emitującego mniej zanieczyszczeń gazu ziemnego. Dodatkowo chce też wykorzystywać odnawialne źródła energii. Planowane są także dalsze inwestycje w oczyszczalnie ścieków. Aby zwiększyć swoją efektywność Pfeifer & Langen Polska S.A. zainwestuje również w automatyzację i cyfryzację procesów produkcji i zarządzania.

Wszystkie inwestycje Pfeifer & Langen Polska S.A. są zaplanowane do 2030 roku. Będą one finansowane ze środków własnych i kredytów. – Poza tym liczymy na udział w projektach związanych z ograniczeniem wpływu na środowisko oraz na wsparcie ze środków unijnych – dodaje Roman Kubiak.

Podsumowanie roku 2020

W ostatniej kampanii buraczanej plon buraków cukrowych wyniósł blisko 60 t/ha. Jednak z powodu niekorzystnych warunków pogodowych polaryzacja była niższa od spodziewanej i wyniosła poniżej 16 proc. Pfeifer & Langen Polska S.A. częściowo wziął na siebie gorsze wyniki kampanii i w porozumieniu z plantatorami podniósł cenę skupu buraka.

Produkcja cukru w Polsce w ubiegłorocznej kampanii wyniosła 1,99 mln ton. To o prawie 400 tys. ton więcej niż roczne zapotrzebowanie polskiego rynku.

Zostaw swoją odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *